Biljke su matematičari!

Bilje ima mehanizam kojim računa koliko im hrane treba da prežive noć

2.7.2013.
16:39
VOYO logo

Biljke imaju ugrađeni osećaj za matematiku, koji im omogućava da tokom noći regulišu rezerve hrane, pokazuju najnovija istraživanja britanskih naučnika, koji tvrde da su bili “zaprepašćeni” kada su u biologiji otkrili primer tako složene aritmetičke računice, prenosi Blic.

Prema izvešaju koji su istraživači Džon Ines centra objavili u naučnom internet časopisu E-Life, matematički modeli o kojima je reč pokazuju da se količina skroba koja se preko noći troši izračunava deljenjem količine hemikalija u listovima koje učestvuju u ovom procesu brojem listova. Istraživanje je rađeno na biljci Arabidopsis, koja se smatra najboljom za istraživanja.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Pošto tokom noći biljke ne mogu da koriste sunčevu energiju za pretvaranje ugljen-dioksida u šečer i skrob, one moraju da regulišu svoje rezerve skroba kako bi im sigurno potrajale do zore. Eksperimenti, pritom pokazuju da je za tako preciznu regulaciju potrošnje neophodno da se izvrši jedna matematička operacija - aritmetičko deljenje, pri čemu biljke “matematiku rade na jednostavan, hemijski način - što je zadivljujuće, i mi, naiulnici, bili smo zapanjeni time“, kaže vođa projekta prof. Alison Smit za BBC. To je niža matematika - ali ipak je matematika, i biljke je rade” zaključuje profesorka Smit.

Naravno, ovo nije svestan proces, niti dokazuje da biljke raspolažu “inteligencijom”, već je u pitanju samo ugrađeni mehanizam, sličan onome kakav imaju ptice koje tokom dugih letova regulišu tempo trošenja masnoće u svom organizmu, odnosno biološkom časovniku kakav imaju sva živa bića.

Tekst se nastavlja ispod oglasa