'Jedan od zadataka je izvući ljude na glasanje' / Analitičar otkrio što će presuditi na nadolazećim izborima u Hrvatskoj i oko čega će se voditi bitka

Image
Foto: Pixsell/Bruno Fantulin

Posebno su neodlučni mlađi birači jer ih muče financijske teme, gužve i smeće u Zagrebu, nedostatak vrtića… Tu isto Možemo gubi podršku

23.12.2023.
13:12
Pixsell/Bruno Fantulin
VOYO logo

Politički analitičar Krešimir Macan, nekadašnji savjetnik Andreja Plenkovića, komentirao je za N1 najnoviji rezultate ispitivanja javnog mnijenja i što birači misle o aferama koje su se zadnje vrijeme nanizale.

Kao i obično, na HDZ ne djeluju.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Ima blagi pad, ali unutar greške, isto kao kod Mosta i kod rasta Domovinskog pokreta. Činjenica jest da je HDZ stabilan. Zašto? Jer on uvijek priča svojim biračima. Kad kaže svojim biračima da je aferu podvalio Most, oni su zgroženi. S druge strane, opozicija ima pravo govoriti da se rasipalo državnim novcem", rekao je Macan.

"Skandal je ovisan o očima promatrača, za jedne je Mostov, za druge HDZ-ov", kaže Macan.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
PAKET TEŽAK 79 MILIJUNA EURA /

Plenković pobrojao iznose potpore umirovljenicima: 'Oni koji imaju mirovinu do 300 eura dobit će 160...'

Image
PAKET TEŽAK 79 MILIJUNA EURA /

Plenković pobrojao iznose potpore umirovljenicima: 'Oni koji imaju mirovinu do 300 eura dobit će 160...'

Oporba mora posegnuti u druge bazene

Koji god razlog je, aktualna vlast je stabilna. Oporba mora posezati u druge bazene.

"Ti bazeni su veliki. Na desnici je taj bazen… tu nešto Karolina Vidović Krišto smeta Mostu i Domovinskom pokretu jer je stalno oko tri posto, što znači da će ipak ući u Sabor, ako nađe dobru izbornu jedinicu. To je trend iz Latinske Amerike, povlače preko društvenih mreža dio populacije koja nikome ne vjeruje. Najčešće to rade Most i Domovinski pokret. Upravo je Domovinski pokret izveo pokaznu vježbu preko Vukovara i to se sad vidi. Zato su na trećem mjestu. I Domovinski pokret je aktivniji na društvenim mrežama”, objasnio je Macan.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Kaže da se SDP malo aktivirao, ali Možemo još uvijek ništa ne radi.

"Zbog smeća u Zagrebu im je pao rejting jer građani imaju dojam da ne rade svoj posao. I ne znam zašto jedini još ništa ne rade u kampanji", pita se.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ljetos su bili skoro poravnati sa SDP-om, na 11 posto, a sada su dvostruko slabiji. Sandra Benčić je prisutna, ali fama je da mediji mogu dobiti izbore. To je jedino uspjelo Aleksandru Vučiću.

Presudit će umirovljenici

Demografija će biti načelna tema u kampanji, ali ne i presudna.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Presudit će dodatak umirovljenicima. Kad netko dobije 30 posto na mirovinu, reći će da mu je to dala Vlada. Sprema se i Uskrsnica, vidi se da smo ušli u kampanju", rekao je.

Oporba može poentirati samo ako pričaju o migrantima i stranim radnicima.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Dakle, ksenofobi. Drugi nitko ne jer ljude to ne dira osobno, oni biraju one koji im nude ekonomsku stabilnost. Ne samo u Hrvatskoj, svugdje u svijetu. Pitaju se što je u svemu za njih", kaže Macan.

Treba izvući ljude na glasanje

Bitka će biti za neodlučnih 20 posto. Macan kaže da je to ljevica koja ne zna kome dati glas. Jedan od zadataka je izvući ljude na glasanje.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Posljednji put je više lijevih birača ostalo doma, omjer je bio oko 60:40 u korist onih desnih. I tko nije još krenuo u kampanju, zakasnio je. Najslabije na društvenim mrežama rade HDZ i Možemo", kaže.

Posebno su neodlučni mlađi birači jer ih muče financijske teme, gužve i smeće u Zagrebu, nedostatak vrtića… Tu isto Možemo gubi podršku.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Komentirao je i Milanovićevu šutnju posljednje vrijeme.

"Očito je i on ušao u kampanju. A i pokazalo se da kad šuti, rejting mu raste", zaključio je Macan.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

POGLEDAJTE VIDEO: Ni u zimu, ni ni na proljeće, već na izbore u kasno ljeto? Hoće li ih Plenković pomaknuti zbog afera? 'To mu neće pomoći'

FNC17
Gledaj uživo 1.lipnja
VOYO logo