'Made in China' i 'Made in USA', koja je razlika?

Godinama se proizvodnja iz cijelog svijeta selila u Aziju, posebice u Kinu. No sada se taj trend okreće.

7.5.2012.
12:13
VOYO logo

Jug Amerike je omiljen među inozemnim investitorima. Njemačka poduzeća često ulažu u Južnu Karolinu: u proteklih šest godina, 28 njemačkih tvrtki tamo je otvorilo 5.600 novih radnih mjesta.

I druge su nacije otkrile prednosti ove savezne američke države. Prije svih - Kinezi. Primjerice, tamo su došli proizvođači dijelova za automobile GSP i American Gravure Cylinder, a tu je i tvrtka Greenfield Industries koja proizvodi bušilice za hobi-majstore. Ta je tvrtka krajem 2008. godine bila pred gašenjem, no tada ih je preuzeo kineski koncern TDC koji je prisutan na tri kontinenta. Kupili su nova postrojenja, izgradili skladišta i zaposlili nove ljude. Vlasnik koncerna je Jeff Chee, podrijetlom iz Kine.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Prekopirao proizvodnju iz kineske tvornice

Iako se troškove rada ne može uspoređivati s Kinom, Chee je Južnu Karolinu izabrao zbog nižih cijena energenata u SAD-u, kao i zbog cijena nekretnina koje su tamo još uvijek prihvatljive. Preuzimanje tvrtke Cheea je koštalo 29 milijuna dolara, a još 30 milijuna je investirao u poslovanje, te je 17 mjeseci nakon preuzimanja konačno zabilježena i dobit, piše Deutsche Welle. Kineski je šef doslovno okrenuo poduzeće 'naglavačke', pa je preuredio proizvodne trake koje danas funkcioniraju po istom principu kao i trake u njegovoj tvornici u Kini. Iz Kine je 'uveo' i sustav premija, pa bonus zarade svi oni radnici koji prebace normu.

Privlačnost seljenja proizvodnje u SAD krije se u još jednom 'triku': proizvode 'Made in USA' može se prodati skuplje nego proizvode 'Made in China'.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Mi nudimo i bušilice 'Made in China', ali slabo se prodaju, jedina je prednost njihova cijena", otkrio je Dale Erikklä, dopredsjednik Greenfieldsa.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Skriveno u raju
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo