Grčka se vraća na tržište, a Hrvatskoj karte nikako da se poslože

Iako službene statistike govore o uspješnoj turističkoj predsezoni, ona je u principu prošla loše, kažu turistički djelatnici.

10.6.2013.
7:47
VOYO logo

Prema podacima Hrvatske turističke zajednice (HTZ) o dolascima i noćenjima turista, u prvih pet mjeseci 2013. je u Hrvatskoj boravilo nešto više od 1,9 milijuna turista ili devet posto više nego lani, te su ostvarili više od 6,7 milijuna noćenja ili 11 posto više. Samo u svibnju stiglo je nešto više od milijun turista ili 14 posto više, a ostvareno je više od četiri milijuna noćenja ili 18 posto više. No, turistički djelatnici ukazuju kako bi se ovi petomjesečni 'plusevi' vrlo lako mogli istopiti u lipnju, piše Novi list.

Naime, na dolazak turista u Hrvatsku će ove godine, između ostalog, utjecati mnogo faktora: poplave u Europi zbog kojih gosti ostaju kod kuće, uspješan povratak Grčke na tržište što se dijelom odrazilo i na rezervacije za Hrvatsku, uvođenje viznog režima i ulazak u Europsku uniju...

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Česi se boje poskupljenja nakon ulaska Hrvatske u EU?

Tako primjerice češki touroperator Vitkovice tours zbog dampinških cijena jako dobro prodaje upravo Grčku, ali i Bugarsku i Egipat, dok odgodu prodaje aranžmana za Hrvatsku uzrokuju i informacije medija o ulasku Hrvatske u EU i porastu cijena, piše list. Prodaja je usporena i kod nekih drugih čeških touroperatora, traže se jeftiniji apartmani i pansioni s jeftinom hranom, posebno u Egiptu i Tunisu, koji zajedno s avionskim prijevozom koštaju kao pansioni u hrvatskim hotelima bez troškova prijevoza.

Poznato je i da će ruskih turista ove godine na našoj obali biti u manjem broju zbog uvođenja viza. No, u predstavništvu HTZ-a u Moskvi navode da se u slučaju Hrvatske dogodio pad broja turista veći od očekivanog, i to zato što su ruski touroperatori i turističke agencije računali da će detalje o rješavanju problema s vizama znati do kraja siječnja, s obzirom da u veljači potpisuju ugovore s aviokompanijama. Bez tih konkretnih saznanja odlučili su ne riskirati te su zakupili znatno manje zrakoplova nego lani. Većina njih je smanjila programe i zakup čarterskih letova prema Hrvatskoj, a neki su od Hrvatske čak i odustali ili je sveli na minimum.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
FNC17
Gledaj uživo 1.lipnja
VOYO logo